image image
Artykuły Publikacje pracowników Procedura badań w kierunku specyficznych trudności w pisaniu - dysortografia

Procedura badań w kierunku specyficznych trudności w pisaniu - dysortografia

Badania w celu stwierdzenia przyczyn trudności w pisaniu - dysortografii są wieloetapowe i obejmują badania psychologiczne, pedagogiczne oraz jeśli to konieczne logopedyczne.

  • Badania przeprowadzone są wg kolejności zgłoszeń.
  • W przypadku nie zgłoszenia się na badania zobowiązuje się wnioskodawcę do ustalenia nowego terminu.
  • Podstawą przystąpienia do badań w kierunku dysortografii jest dobra znajomość przez ucznia zasad ortograficznych.
  • Przed przystąpieniem do badań, ucznia obowiązuje co najmniej 6 - miesięczny lub dłuższy okres samodzielnej pracy nad ortografią w celu czynnego opanowania zasad poprawnej pisowni.
  • Praca nad poprawnym pisaniem (ortografią) polega na wykonywaniu ćwiczeń ortograficznych zawartych w podręcznikach szkolnych od klasy IV szkoły podstawowej i starszych lub w ćwiczeniach uzupełniających ogólnodostępnych w sprzedaży, dostosowanych do wieku i klasy ucznia.
  • Praca nie może opierać się wyłącznie na dyktandach czy tzw. Dyktandach z lukami - w których uzupełnia się brakujące litery.
  • Po okresie pracy rozpoczynane są badania zgodnie z kolejnością zgłoszeń i wolnymi terminami.
  • Każdy uczeń się zgłasza na badania z dokumentacją ze swojej pracy - ćwiczenia z których korzystał, zeszyty.
  • Jeśli uczeń nie wykaże się znajomością zasad zobowiązany jest do dalszej systematycznej pracy co najmniej 6 - miesięcznej. Po wykonaniu zalecanej pracy uczeń lub rodzic sam pamięta o ustaleniu terminu wizyty.
  • W przypadku kiedy termin badań zostanie wyznaczony, a uczeń nie zgłosi się na wizytę rodzic lub uczeń (jeśli chcą aby badania były rozpoczęte) zobowiązani są do ustalenia nowego terminu.
  • Zgłoszenie na badania w kierunku specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu wymaga konsultacji z pedagogiem.
  • Uczniowie zgłaszający się z problemem trudności w pisaniu i czytaniu do klasy V włącznie kierowani są na pełną diagnozę psychologiczno-pedagogiczną i logopedyczną.
  • Opinie o specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu wydawane są po ukończeniu klasy III a przed ukończeniem klasy VI szkoły podstawowej.

Witamy na naszej stronie


Serdecznie witamy na stronie Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku

Jesteśmy dla dzieci, młodzieży i wszystkich dorosłych odpowiedzialnych i zaangażowanych w ich rozwój. Pomagamy zapobiegać trudnościom rozwojowym, zagrożeniom społecznym i tworzyć funkcjonalne systemy rodzinne i środowiskowe.

Poradnia Informacje

Studia Podyplomowe

GODZINY PRZYJĘĆ PORADNI
Poniedziałek 7.30-16.00
Wtorek 7.30-17.00
Środa 7.30-17.00
Czwartek 7.30-15.00
Piątek 7.30.15.00

BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA POLECA

Autyzm